O reteta ce combina urda dulce si cremoasa cu rosiile, coapte pentru a-si spori cantitatea de licopen, apoi asezonata picant, pentru savoare si un plus de nutrienti. INGREDIENTE: –         450 gr urda –         5 rosii –         o radacina de hrean –         ½ legatura de marar verde –         o lingura de boabe de ienibahar –         sare neiodata, dupa gust   PREPARARE: Se spala bine si se feliaza rosiile, apoi se astern... mai mult

Un aperitiv ce exceleaza prin calitatile nutritive recunoscute ale oualor de prepelita, bogat in proteine si aminoacizi esentiali, hidratant si picant. INGREDIENTE (pentru o portie): –         3 oua de prepelita –         ½ castravete verde –         3-4 catei de usturoi romanesc –         2 crengute de cimbru verde, de gradina –         piper negru, macinat, dupa gust –         sare neiodata, dupa gust   PREPARARE: Se fierb ouale de prepelita circa 1,5 minute, apoi... mai mult

Doriti sa va imbogatiti dieta cu grasimi sanatoase? Consumati uleiuri vegetale, presate la rece, ce contin grasimi sanatoase pentru organism, adica nesaturate (in special polinesaturate). Acestea sunt bogate in acizi grasi, vitamin, minerale si antioxidanti, in proportii diferite, in functie de plantele din care provin. Ele constituie oaze de sanatate, avand o actiune extrem de benefica asupra organismului, enumerand aici pastrarea indelungata a tineretii, prin mentinerea sistemului cardiovascular si al celui... mai mult

Un suc reconfortant cu dulceata naturala a strugurilor bine copti, ce asociaza nutienti de valoare, fiind hidratant si placut la gust. INGREDIENTE (pentru o portie): –         250 gr struguri dulci –         un fir inflorit de cicoare –         200 ml apa plata   PREPARARE: Se prepara o infuzie de cicoare astfel: cand apa ajunge la punctual de fierbere, se intrerupe fierberea, se adauga firul de cicoare proaspat cules si bine spalat,... mai mult

O budinca ce, prin asocierea fructelor de padure si a lamaiei cu semintele de chia, abunda in antioxidanti puternici, este lipsita de gluten si delicioasa. Poate substitui cu succes un meniu complex si laborious. INGREDIENTE (pentru o portie): –         200 ml apa plata –         2 ,5 linguri de seminte de chia –         o jumatate de lamaie –         2 linguri de mure –         o lingura de zmeura –         indulcitor natural (optional/... mai mult

O retetea rapida, ce prin asocierea ficatului de porc cu aliaceele, imprima acestuia o savoare picanta si-i anihileaza continutul de cholesterol. INGREDIENTE: –         500 gr ficat proaspat de porc –       o ceapa mare –         o capatana de usturoi –         un fir de sapunarita –         o lingura de boia de ardei dulce –         o lingura de ulei de sapunarita –         sare neiodata, dupa gust   PREPARARE: Se spala bine si se... mai mult

Un ulei nutritiv, ce va poate imbogati in special salatele verii si care poate actiona si din interior pentru o piele sanatoasa si catifelata. INGREDIENTE: –         150 ml ulei de floarea soarelui, presat la rece –         o tulpina de sapunarita, cu radacina, frunze si flori   PREPARARE: Sapunarita proaspat culeasa, se spala bine, se frange in bucati si se introduce intr-un recipient din sticla, apoi se adauga uleiul de floarea... mai mult

Vreti sa dobanditi imunitate crescuta si tonus sustinut, pentru a evita afectiunile de tot felul? Obisnuiti-va, din cand in cand sa folositi sapunarita, planta perena, cu florile roz-albe, ce creste din mai pana in noiembrie. Continutul sau bogat in saponine, flavonoide, glucide, saruri minerale, vitamin C, ulei esential si rasini, ii confera acesteia actiuni tonice, diuretice, sudorifice, expectorante, vermifuge si cicatrizante. Se poate folosi planta intreaga (radacina, tulpina, frunze si... mai mult

O tocana nutritiva preparata corect, prin fierbere lenta si adaos de mirodenii crude, la final, dupa intreruperea sursei de caldura, pentru o aroma pregnanta si nutrienti nealterati. INGREDIENTE: –         850 gr vinete –         300 gr ceapa –         150 gr morcovi –         250 gr ardei –         250 gr rosii –        o lingura de ulei de masline presat la rece –        o legatura de patrunjel verde –        o capatana de usturoi –        ¼... mai mult

O supa cu gust delicat, preparata vegetarian, prin asezonarea clasica a verzei de vara cu legume si mirodenii si cu faina din seminte de floarea soarelui (bogate in grasimi sanatoase). INGREDIENTE: –         o varza mica (aprox. 650 gr) –         un morcov (aprox. 50 gr) –         o ceapa ( aprox. 45 gr) –         un ardei gras ( aprox. 75 gr) –         o foaie de dafin –         3 linguri de faina de... mai mult