O reteta speciala pentru zilele caniculare, o racoare dorita, cu miresme imbietoare. INGREDIENTE: –        1 l apa plata –        5 fire de lavanda proaspata –        o lingurita de silur uscat –        cuburi de gheata (dupa preferinta)   PREPARARE: Se strivesc usor in palme firele de lavanda, pentru a-si revarsa mirosul, apoi se cufunda in cantitatea de apa plata, se adauga silurul uscat si se amesteca. Se lasa cana la frigider, pentru... mai mult

Studiile biologice au demonstrat ca organele, implicit tesuturile, consuma o cantitate de apa direct proportionala cu intensitatea proceselor metabolice pe care le desfasoara. Iata de ce hidratarea este esentiala pentru sanatate. Savarsita corect, aceasta va hraneste, va vitalizeaza, va incetineste procesul de imbatranire. O puteti realiza prin consumul apei de calitate, din surse naturale, prin ceaiuiri calde sau reci, in functie de anotimp, din fructe si plante atent selectionate, proaspete... mai mult

O salata catifelata, cu arome distinse, bogata in antioxidanti si fibre, care servita dimineata, va reconforteaza pe tot parcursul zilei. INGREDIENTE: –        300 gr cirese pietroase, bine coapte Pentru sosul de visine –        200 gr visine (fara samburi si codite) –        30 ml apa plata –        ½ lingurita de pudra de scortisoara –        o lingurita suc de lamaie –        o lingurita rasa de tarate de psyllium   PREPARARE: Se spala... mai mult

O racoare nutritiva, aromata intens, pentru zilele verii, in special. INGREDIENTE: –        un pepene galben mic (aproximativ 600 gr) –        100 ml apa plata –        o ramura de roinita, cu frunze si flori (aprox.9 gr)   PREPARARE: Se spala si se curata de samburi si de coaja pepenele galben, iar pulpa ramasa se taie cuburi, apoi se spala bine si ramura de roinita, se rup frunzele si florile, care impreuna... mai mult

Mazare pregatita sanatos, fiarta cu legume ce-i accentueaza gustul, apoi imbogatita cu nutrientii si aromele fine ale roinitei si ale ienibaharului. INGREDIENTE: –        400 gr boabe de mazare –        o ceapa –        o felie de telina –        o rosie –        2 tulpini de roinita cu frunze si flori –        o lingurita de boia de ardei dulce –        o lingurita de ienibahar macinat grosier –        o lingurita de ulei de masline,... mai mult

Va doriti un echilibru psiho-emotional pentru depasirea cu usurinta a momentelor de stres ? Va ajuta roinita. Denumita si melisa, iarba stupilor, lamaita sau iarba scolarilor, poala fecioarei Maria, aceasta planta ale carei frunze degaja miros de lamaie, stimuleaza capacitatea mentala, imbunatatind memoria si concentrarea. Proprietatile ei tamaduitoare si mirosul sau au facut-o vestita inca din antichitate, au innobilat elixirul “Apa carmelitilor”, al carei reteta se prepara si astazi. Bogata... mai mult

O reteta speciala, cu frunze si flori aristocrate, intens aromata, hranitoare si imbietoare. INGREDIENTE: –        o conopida (aprox.450 gr) –        o ceapa –        6 frunze de nalba –        30 gr alune prajite uscat (fara ulei) Pentru sos: –        2 rosii –        2 flori de nalba –        o lingura ulei de masline presat la rece –        3 felii de lamaie (cu coaja) –        ½ lingurita de scortisoara –        5 catei de... mai mult

O supa bogata in acizi grasi esentiali de tip omega, pregatita picant si cu adaos de nalba de camp, nutritiva si apetisanta. INGREDIENTE: –        500 gr sardine proaspete, de mare –        4 cepe (am folosit rosii si albe) –        un ardei –        ½ lingurita de cimbru macinat –        2 foi de dafin –        2 tulpini de nalba de camp, salbatica, cu flori si frunze –        2 – 3 catei de usturoi –        ½... mai mult

Va doriti sa evitati sau sa combateti ulceratiile?  Imbogatiti-va dieta cu nalba. Fie de padure, sau de gradina, nalba este o planta cu multe specii, raspandita in Europa, Asia si nordul Africii, comestibila. Radacinile, florile si frunzele sale sunt bogate in mucilagii, glucide si lipide, ulei volatil, flavonoide, saponozide, taninuri, acizi grasi, saruri minerale, vitamine, substante cu rol esential intr-o hranire corecta a organismului si care au si proprietati tamaduitoare.... mai mult

Un pateu fin, bogat in acizi grasi esentiali, pregatit fara adaos de grasimi saturate si cu gust delicat. INGREDIENTE: –        200 gr somon proaspat –        o ceapa mica –        o lingura de faina de floarea soarelui (din seminte rasnite) –        2 linguri de ulei de masline presat la rece –        o foaie de dafin –        2 boabe de ienibahar –        ¼ lingurita de piper negru macinat –        2 linguri supa de somon... mai mult